Monday, March 21, 2011

intellectual Da'ei camp


Bismillhirrahmanirrahim
Alhamdulillah..akhirnya Allah memberi ku peluang utk menulis tentang kehidupan ku….
Sambil2 tunggu pelanggan dtg ke kayu manis café, aku termenung sambil memikirkan apa yg telah berlaku baru2 ni…banyak ujian yang aku dapat, banyak juga hikmah yang aku dapat..


17 mac 2011 (Khamis)
Hati aku ni x sabar2 nak sampai ke sekolah…tapi kerja teknikal tak siap lagi…nametag belum laminate, tali belum beli, slide belum siap…Ya Allah, bantulah aku…
Pagi2 lagi, aku keluar dengan abi, anas dan wafa ke Luyang…di situlah aku beli semua barang yang belum dibeli..tali, kertas laminate, tag, klip dan mcm2 lagi..utk pengetahuan semua, aku kalau dah balik rumah sendiri, jadi mcm liat2 sikit sbb kalau di DQ, nak keluar, ada prebet @ KTM..tapi kalau kat Sabah ni, yang ada bas dan van…huhuhu..faham2 lah yer
Balik jer ke café, aku teruskan kerja teknikal aku..abi n umi masak utk kitorg…sahabtku, sharifah tempah nasi putih, ayam masak merah n sayur acar untuk KD2 n fasi2 yang terlibat….tp abi tukarkan nasi putih tu jd nasi minyak…btul2 kawwwwww…^_^
Bertolak ker sekolah pukul 5.30…sampai2 jer terus perjumpaan….taaruf tyme dan pengenalan program...di pengerusi majliskan oleh pengarah program akh Alwan Shazni Basini..dan dibantu oleh ukhti Noranisah Abd Rasah..nnt aku kenalkan fasi2 dan Koordinator yg terlibat yer…tapi bg unit teknikal dan publisiti..ketua akh Mohd Faisal Jahari dan dibantu oleh ukhti Azwana dan Syifa’ Sarip..alhamdulillah…moga Allah permudahkan urusan kami sepanjang program ni..
Tiba-tiba……aku menjerit kecik ”alamak!!!tertinggal laptop kat umah!!! Aaaa….tidak!!!” Aku tanya kak wardah, mcmmana nak buat ni..semua detail2 program ada kat dalam tu….”saya punya laptop pun tertinggal” kata ketuaku….hahahaha..bila fikir balik, lawak jugak sbb dua2 tertinggal…padahal, laptoplah paling penting dlm program ni..Astaghfirullahalzim…pelupa betul hamba-hamba Allah ni…ampunkan kami , ya Allah….
Deal ngan ketua, pas maghrib ketua teknikal dan ketua persegaran hantar aku dan kak dhila ke rumah dengan menaiki kereta yang bernumber flat SAB3792E..Alhamdulilah..Allah membantu ku….ketua ku mengambil laptopnya lepas meeting kedua.
Meeting kedua kami di briefing oleh programmer IDC iaitu Hadi Ismail, ukht Wardah n Sharifa Amalina tentang prjalannan program dan penerangan untuk pendaftaran, Ice Breaking dan Sbah Idol..
Balik2 je….surah al-Mulk dan tdor
18 Mac 2011 ( Jumaat)
Pagi2 lagi bermula pukul 8, start meeting ketiga di pondok PIBG terindah…k
Briefing skali lagi tentang perjalann program..kali ini disertai dengan fasilitator2 dari UMS, UIA, KUIS, MTQN yang lain… “unit Teknikal perlu ambik ihtimam utk sabah Idol mlm ni… pastikan semua nya xde masalah”..dalam hatiku…InsyALLAH…we find our way..

Sambungannn……

0 comments: